Fanni o‘qitishda o‘quvchilarni kreativ fikrlashga yo‘naltirish asosida darslarni tashkil etishning interfaol metodlari.
Fanni o‘qitishda o‘quvchilarni kreativ fikrlashga yo‘naltirish asosida darslarni tashkil etishning interfaol metodlari.
Kreativlik- ( инг. “create ” – yaratish, “creative” – yaratuvchi, ijodkor) – ma‘nosini bildiradi. Demak, kreativlik individning yangi g‘oyalarni ishlab chiqarish ijodiy qobiliyatidir. Kimyo darslarida pedagogik texnologiyalardan foydalanib o‘quv mashg‘ulotlari tashkil etilganda o‘quvchilar kreativligi shakllantiriladi Uzluksiz tа’lim tizimi оldidаgi muаmmоlаrni hаl etish uchun tа’lim jаrаyonini jаdаllаshtirаdigаn, sаmаrаdоrlikni оrttirishgа imkоn yarаtаdigаn, o‘quvchilаrning bilish fаоliyatini fаоllаshtirаdigаn,olingan bilimlarni amaliyotda foydalana olishga yo’naltirilgan pеdаgоgik tехnоlоgiyalаrni qo‘llаsh zаrur.
*Pеdаgоgik tехnоlоgiya аtаmаsigа shu muаmmо bo‘yichа izlаngаn hаr bir оlim o‘z nuqtаi nаzаridаn kеlib chiqqаn hоldа tа’rif bеrgаn. Hаli bu tushunchаgа to‘liq vа yagоnа tа’rif qаbul qilinmаgаn. Ushbu tа’riflаrning ichidа eng mаqsаdgа muvоfig‘i YUNЕSKО tоmоnidаn bеrilgаn tа’rif sаnаlаdi.
*Pеdаgоgik tехnоlоgiya – o‘qitish shаkllаrini оptimаllаshtirish mаqsаdidа o‘qitish vа bilimlаrni o‘zlаshtirish jаrаyonidа insоn sаlоhiyati vа tехnik rеsurslаrni qo‘llаsh, ulаrning o‘zаrо tа’sirini аniqlаshgа imkоn bеrаdigаn tizimli mеtоdlаr mаjmuаsidir.
KVEST TECHNOLOGIYA HAQIDA
Ingliz tilidan tarjima qilinganda Kvest- sarguzasht yoki o'yin bilan bog'liq bo'lishi mumkin bo'lgan uzoq muddatli maqsadli qidiruv; shuningdek, o'yinchidan aqliy muammolarni hal qilishni talab qiladigan kompyuter o'yinlari turlaridan birini belgilashga xizmat qiladi."Kvest" nomining o'zi (ing.izlanish) tegishli nom edi va kompaniya tomonidan ishlab chiqilgan kompyuter o'yinlari nomida ishlatilganSierra Onlayn: King's Quest, kosmik qidiruv, Politsiya qidiruvi. 1990-yillarda sarguzasht o'yinlari juda mashhur bo'lib, bu erda "kvest" atamasi ularning orqasida qolib, mashhur nomga aylandi.
Kecha biz o'rgatgan usulni bugun o'rgatishning iloji yo'q. Bizningcha, biz tobora yaxshi ishlayapmiz, yangi bilim va tajribaga ega bo'lyapmiz, ammo muammolar kamaymayapti. Hayot shuni ko'rsatadiki, zamonaviy bolalar mustaqil ravishda yangi ma'lumotlarni olish va tizimlashtirish jarayonida bilimlarni yaxshiroq egallaydilar. Zamonaviy voqelik shundan iboratki, hozirgi maktab o'quvchilarini tayyorlash uchun o'tgan yillardagi faqat bitta pedagogik tajriba etarli emas. muvaffaqiyatli hayot ertaga.
Axborot faoliyati ko'nikmalarini shakllantirish nafaqat ta'lim mazmunining vazifasi, balki qo'llaniladigan o'qitish texnologiyalari. Ulardan biri - kvest texnologiyasi. Bunday texnologiyani o'rganish, o'zlashtirish va amaliyotda qo'llash bugungi kun uchun dolzarbdir. Kvestlardan foydalanish axborot jamiyati talablariga javob beradigan shaxsiy xususiyatlarni tarbiyalash va rivojlantirishga, qobiliyatlarni ochishga va bolalarning iqtidorini qo'llab-quvvatlashga yordam beradi.
Kvest (kvest)- latdan keladi. so'zlar quaero – izlash, izlash, tekshirish. Italiyada bu politsiya darajasidir Qadimgi Rim- turli funktsiyalarni (ma'muriy, sud, moliyaviy) bajargan vazir.
Loyiha faoliyati ta'limga oid kvestlar bilan bog'liq bo'lishi mumkin. Kvest - loyiha faoliyati loyihalash usulining sinteziga asoslangan va o'yin texnologiyalari, sarguzasht yoki o'yin bilan bog'liq uzoq, maqsadli qidiruvdan iborat. U bo'lishi mumkin turli shakllar amalga oshirish: o'quv veb-kvestlari; sarguzasht yoki o'yin kvestlari; "jonli" kvestlar. Sinfda kvest loyihalarini qo'llash muvaffaqiyatli.
Kvest loyihasi nima?
Kvest - o'yinchi mukofot olish uchun muayyan harakatlarni bajarishi kerak bo'lgan vazifa; o'yinchidan hikoyani davom ettirish uchun ruhiy muammolarni hal qilishni talab qiladigan o'yinlarning asosiy janrlaridan biri.
Ta'lim qidiruv loyihasi quyidagi g'oyalarni birlashtiradi:
dizayn usuli,
o'yin texnologiyalari (xususan, kvestlar),
tadqiqot faoliyati.
Ushbu texnologiya qanday muammolarni hal qilish uchun ishlatilishi mumkin?
assimilyatsiya qilish asosiy bilim fan, bo'lim yoki kurs mavzusi bo'yicha.
Olingan bilimlarni tizimlashtirish.
O'z-o'zini nazorat qilish ko'nikmalarini shakllantirish.
Umumiy o'rganish uchun motivatsiyani shakllantirish.
O'quv materiali ustida mustaqil ishlashda talabalarga o'quv-uslubiy yordam ko'rsatish.
O'qituvchi, kvestlarni ishlab chiqadi va ishlatadi ta'lim jarayoni, qobiliyatiga ega:
tajribangizni, ma'lum bir o'quv fanini o'rgatish modelingizni boshqa o'qituvchilarga tarqatish oson, chunki bir marta yaratilgan kvest qayta-qayta ishlatilishi mumkin;
uchun bir vaqtning o'zida turli xil o'qitish usullarini amalga oshirish turli toifalar talabalar, shu bilan o'quv jarayonini individuallashtirish;
ko'rgazmali modellashtirishdan foydalanish orqali taqdim etilgan material miqdorini kamaytirish;
tinglovchilarning shaxsiy kompyuterdan simulyator sifatida foydalangan holda turli ko‘nikma va malakalarini mashq qilish;
bilimlarni o'zlashtirish jarayonini doimiy va uzluksiz monitoringini amalga oshirish;
muntazam ish hajmini kamaytiring, shu bilan vaqtni bo'shating ijodiy ish Va individual ish talabalar bilan;
samaraliroq qilish mustaqil ish talabalar ham nazorat ostida, ham boshqariladigan bo'ladi.
Kvestlardan foydalangan holda talaba quyidagi imkoniyatlarga ega bo'ladi:
u uchun optimal sur'atda ishlash;
Pedagogik texnologiya "Kvest o'yini" ta'lim jarayonida maktabgacha yoshdagi bolaning ijtimoiy va kommunikativ fazilatlarini rivojlantirish vositasi sifatida.
“Ta’lim to‘g‘risida”gi qonunga muvofiq Rossiya Federatsiyasi» maktabgacha ta'lim umumiy ta'limning mustaqil darajasiga aylandi, bu unga qo'yiladigan talablarni sezilarli darajada oshiradi. Bolaning kattalar va tengdoshlari bilan rivojlanishdagi o'zaro ta'siri asosiy hisoblanadi didaktik texnologiya GEF maktabgacha ta'lim. Maktabgacha yoshdagi bola, o'ynaydigan odam, shuning uchun o'rganish uning hayotiga "bolalar o'yinining eshiklari" orqali kiradi.
Maktabgacha ta'limdagi pedagogik jarayonga qo'yiladigan zamonaviy talablar barchaning yaqin integratsiyasini o'z ichiga oladi ta'lim sohalari, bolalar va kattalarning teng huquqli sheriklar sifatida doimiy hamkorligiga asoslangan bolalar faoliyatini tashkil etishning turli shakllari. Va bularning barchasi yaxshi qurilgan va o'tkazilgan kvest o'yinida keng javob topadi.
Kvestda (ingliz. quest yoki sarguzashtli o'yin) har doim biror narsani topish kerak bo'lgan vazifa mavjud: harakat qilish uchun ob'ekt, maslahat, xabar. motor yoki ijodiy yo'naltirilgan jamoaviy vazifalar va maslahatlar .
Shu bilan birga, bunday o'yinning asosiy foni dunyoni haqiqiy kognitiv hikoya qilish va o'rganishdir. Bularning barchasi o'yin-kvestni o'ziga xos shakl sifatida tavsiflaydi ta'lim faoliyati, birlashtiradi har xil turlari vosita, kognitiv-tadqiqot, samarali, kommunikativ va musiqiy-badiiy faoliyat.
Kvest qanday sharoitda bo'lishidan qat'i nazar, u alohida xona bo'ladimi, butun bolalar bog'chasi binosi, ko'cha verandasi yoki o'yin maydonchasi, uning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat bo'ladi:
Bolalarning har tomonlama rivojlanishiga hissa qo'shish;
Kvestni yaratishning navbatdagi sharti - bu o'yinchilar uchun rolning mavjudligi. O'yin maydoni ichida talabalar o'yin qahramonlari sifatida harakat qilishadi. XKSni qurayotgan olimlar, piramida qurishga urinayotgan qadimgi misrliklar va hokazo. Hammasi syujetga va asosiy maqsadga bog'liq. To'g'rirog'i, faqat sizning tasavvuringizdan. Kvestni yaratishda yana bir muhim shart - bu o'yinning murakkabligi, siz rol o'ynash elementlarini qo'shishingiz mumkin - kooperativ harakatlar. Bunday holda, barcha ishtirokchilarni guruhlarga bo'lish, raqobatni qo'shish, ba'zi o'yinchilarga shaxsiy maqsadlarni berish kerak. Har bir ishtirokchi o'z ishini bajaradigan va boshqalarni kutadigan vaziyat darsdagi misollarning odatiy yechimidan unchalik farq qilmaydi. Shuning uchun hamkorlik yaxshi ishlaydi. Misol uchun, ba'zi o'yinchilar hal qilish usuliga, boshqalari esa ma'lumotlarga egalik qiladi.
Va nihoyat, topishmoqlar va topishmoqlar, hech bir o'qituvchi bu qism bilan hech qanday muammoga duch kelmasligi kerak. Vazifalar sifatida o'yin kontekstida taqdim etilgan to'plamlar va darsliklardan har qanday o'quv vazifalari mos keladi. Esda tutish kerak bo'lgan asosiy narsa shundaki, biz ma'nosiz narsalarni biror narsa bog'liq bo'lgan narsalardan ko'ra yomonroq eslaymiz.
Taqdimotni ko'rish
Mavzu bo'yicha onlayn test