PISA sinov topshiriqlarining turlari va ularni baholash mezonlari.
PISA sinov topshiriqlarining turlari va ularni baholash mezonlari.
PIRLS - Progress in International Reading and Literacy Study
4-sinf o‘quvchilarining matnni o‘qish va tushunish darajasini baholashga mo‘ljallangan. Mazkur xalqaro dastur boshlang‘ich sinflarda tashkil etiladigan ta’lim-tarbiya jarayonida o‘quvchilarning o‘qilgan matnni tushunishi, uni sharhlashi, mustaqil hayotda to‘g‘ri qarorlar qabul qilishi orqali ta’limning keyingi bosqichida o‘qishni muvaffaqiyatli davom ettirishga zamin tayyorlaydi.
TIMSS – The Trends in International Mathematics and Science Study
TIMSS – Matematika va tabiiy fanlarni o‘zlashtirish sifatini Xalqaro monitoring qilish va baholash tizimi. Bu tadqiqot o‘quvchilarning matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha boshlang‘ich maktabning 4 sinfi va tayanch maktabning 8 sinf o‘quvchilarining o‘zlashtirish darajasini dunyoning turli mamlakatlarida qiyosiy o‘rganishni maqsad qilib qo‘ygan va olingan natijalarga muvofiq har bir mamlakatning ta’lim tizimining o‘ziga xos xususiyatlari va yutuqlarini e’tirof etadi.
TALIS – Teaching and Learning International Survey
TALIS – turli mamlakatlarda tashkil etiladigan pedagogik jarayonlarning xalqaro qiyosiy tahliliga asoslangan tadqiqot bo‘lib, Xalqaro iqtisodiy hamkorlik va rivojlanish tashkiloti tomonidan ta’sis etilgan.
Maktabda pedagogik faoliyat yuritayotgan o‘qituvchilar va ta’lim muassasalari rahbarlarini ta’lim-tarbiya jarayonini tahlil etishga yo‘naltirish, ta’lim siyosatining asosiy aspektlari bo‘yicha ta’lim sifati ko‘rsatkichlarini aniqlash mezonlarini ishlab chiqish Xalqaro konsorsium, o‘qituvchilar assosiatsiyasi, mamlakatlararo hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.
Xalqaro tadqiqotlarda ishtirok etib o’quvchilarimizda maktabda olgan bilimlarini hayotda qo’llay olish ko’nikmalarini shakllantirish, buning uchun ma’sul vazirlik va idoralar tomonidan quyidagi ishlarni amalga oshirishimiz zarur bo’ladi:
-Ta’lim sifatini xolisona monitoring qilish imkonini beradigan milliy baholash tizimini yaratish.
-Ta’lim sifatiga tasir qiluvchi moddiy-texnik bazani shakllantirish.
-Xalqaro ilmiy tadqiqot ishlarini olib borish.
-Xalqaro tadqiqotlar asosida qo’shimcha metodik qo’llanma va adabiyotlarni yaratish.
-Xalqaro tadqiqotlar yo’nalishilaridagi savollar milliy bazasini yaratish va o’quv dasturlariga integratsiya qilish .
-Xalqaro tadqiqotlariga asoslangan holda tegishli fanlardan o’qitishning shakillari metodlari va texnologiyalarini yangilash va o’quvchilarning bu borada xabardorligini oshirish,tayyorgarligini kuchaytirish bo’yicha malaka oshirish kurslarini tashkil etish
-Pedagok kadrlar tayorlovchi oliy ta’lim muassasalarida o’quv dasturlarini xalqaro tadqiqotlar talabalarga moslashtirish.
Xulosa qilib aytganda hozirgi kunda milliy innovatsion tizimni rivojlantirish hamda innovatsion potensialini takomillashtirmoq mamlakatning iqtisodiy o’sishning eng muhim omillari hisoblanmoqda. Shuning uchun mazkur omillarni tadqiq etish muammolari dunyoning ko’plab davlatlar va xalqaro tashkilotlar uchun dolzarbdir.
Taqdimotni ko'rish
Mavzu bo'yicha onlayn test